Mini-recenzie Umbra Noptii (Umbra Noptii vol. 1) de Andrea Cremer

Calla Tor este o adolescenta alfa a haitei Umbra Noptii. Intr-o zi, in timp ce patrula alaturi de a ei beta, Bryn, da peste un tanar baiat atacat de un urs. Desi regulile nu-i permit sa intervina, ea o face, si-l salveaza pe baiat din ghearele ursului. Dupa cateva zile de la incident, Calla este luata prin surprindere cand la liceul unde invata ea se inscrie tocmai tanarul salvat de aceasta, Shay Doran. Calla ii este promisa lui Ren Laroche, alfa haitei Napasta. Cei doi vor forma o noua haita dupa ce se vor uni, de sarbatoarea de Samhain. Haita Napasta:  Ren (Alfa), Neville, Cosette, Sabine si Dax (Beta), iar cei din Umbra Noptii sunt : Calla (Alfa), Fey, Mason, Ansel, Bryn (Beta).
Insa, sunt cei din haitele Napasta si Umbra Noptii intr-adevar in siguranta sau Pazitorii - cei care le ofera totul in schimbul protectiei - ii folosesc dupa bunul plac? Sau sunt in cardasie cu Cautatorii, care au intentii nefaste? Ce se va intampla cu cele doua haite? Vor reusi sa se uneasca, formand astfel haita Haldis sau va fi un esec total?

Nu ma asteptam sa-mi placa chiar atat de mult. E o poveste incantatoare despre dragoste, loialitate, tradare si multe alte contraste si elemente antitetice care creeaza o poveste pentru tineri fascinanta. Cateodata o gaseam foarte frumoasa, cateodata ma enerva la culme. De ce? Calla incepe sa aiba sentimente pentru Shay, muritorul pe care l-a salvat in padure. Insa in acelasi timp trebuie sa fie loiala haitei si sa se uneasca cu Ren. Poate ma intrebati pe cine aleg eu dintre cei doi. Ei bine, sunt in echipa Ren. Mi-a placut mult mai mult decat Shay. Se vede cu ochiul liber ca Ren o iubeste pe fata, iar ea o data vrea sa fie atinsa de acesta, o data viseaza cu ochii deschisi la Shay... Cam derutant, nu? Eram frustrat fiindca aproape fiecare capitol incepea cu (sau in fiecare se vorbea mai mult despre) Shay. E clar ca autoarea l-a favorizat pe acesta si nu tare mult pe Ren. Intr-un final Calla trebuie sa faca o alegere: fie ramane loiala haitei Umbra Noptii, fie alege sa-l protejeze pe Shay de Cautatorii care-i urmaresc fiecare pas. In rest, toate bune si frumoase. Actiune continua care te tine in priza, o poveste cu tineri pentru tineri. Abia astept sa lecturez al doilea volum al seriei: Blestemul Lupilor, deoarece cartea s-a terminat intr-un mare stil si anume: m-a lasat sa tanjesc la mai mult.

Personaje
Calla Tor

Ren Laroche