Recenzie Placeri Interzise (Anita Blake vol. 1) de Laurell K. Hamilton

Anita Blake este o necromanta (sau o reanimatoare- cum i se spune in carte), ceea ce inseamna ca ea poate readuce la viata mortii. In timp ce petrece o seara in oras la clubul "Placeri Interzise" alaturi de prietenele ei cele mai bune: Catherine si Monica, un eveniment neprevazut se petrece: Catherine este muscata de unul dintre vampirii angajati acolo pentru a le distra pe doamne. Anita colaboreaza cu politia pentru a descoperi misterul multiplelor morti petrecute in ultima vreme. Insa nu mult timp trece pana cand Anita este contactata de Nikolaus, vampirul-suprem al orasului. Aceasta doreste sa o angajeze pe Anita pentru a descoperi cine sta in spatele uciderilor vampirilor. Insa Anita nu prea doreste sa fie implicata. Insa va afla pe propria piele ca a refuza cel mai puternic vampir din oras nu este cel mai destept lucru. Si cand sentimentele par sa intervina in tot acest joc periculos, nu este usor sa le faci fata tuturor problemelor.

Nici nu stiu de unde sa incep. Ma asteptam la o altfel de poveste si pot sa spun ca am fost putin dezamagit de acest prim volum din aceasta serie lunga de 22 de volume (pana acum). In primul rand - coperta. E oribila, absolut oribila. Cand am vazut-o prima data nici nu mi-am dat seama daca personajul de pe coperta este barbat sau femeie. Dupa ce am citit cartea mi-am dat seama pe cine vrea sa reprezinte: pe Philip, un om obsedat de vampiri care este descris in carte ca fiind extrem de "chipes". Acum, daca Ozzy Osbourne de pe coperta e "chipes" sau nu, voi hotarati. In al doilea rand, Laurell cred ca are o problema cu proprile-i personaje. Include foarte multe- pe unii ni-i prezinta, pe altii nu, si ajungi sa pierzi printre atatea personaje. Trebuie sa tot stai sa te gandesti cine mama zmeilor mai e si asta si ce Dumnezeu a facut. In rest, toate bune si frumoase. Pana pe la pagina 150 este numai blah blah blah, numai dupa aceea Anita incepe sa-l caute pe ucigasul de vampiri. Am dorit sa citesc si celelalte doua volume aparute la noi, la editura Tritonic, unul dupa altul, dar cu mediocritatea cartii acesteia m-am razgandit.

"Era al dracului de stanjenitor ca, de fiecare data cand isi scotea camasa, creierul meu s-o ia razna. [...] De acum inainte voi ramane ucigasa de vampiri, dura ca fierul, care nu avea sa mai fie zapacita de muschi bine reliefati sau de ochi frumosi. Am atins cu degetele urma de muscatura. Ma durea. Nu voi mai fi domnisoara Tipa-cea-Draguta. Daca Phillip avea sa se mai apropie de mine inca o data, intentionam sa-l fac sa sufere. Bineinteles, cunoscandu-l pe Phillip, pariam ca avea sa-i faca placere."