Mini-recenzie Harry Potter si Piatra Filozofala (Harry Potter vol. 1) de JK Rowling

Harry Potter este un baiat simplu care locuieste alaturi de familia mamei lui: unchiul Vernon, matusa Petunia si varul Dudley. Parintii acestuia au murit intr-un tragic accident de masina, fapt din care rezultat convietuirea lui Harry cu familia Dursley. Insa viata acestuia alaturi de rudele sale nu este prea roz. Mai tot timpul acesta este discriminat, ce sa mai spunem de Dudley care face din Harry propiul sac de box. Dar totul are sa se schimbe: inca de la implinirea varstei de 11 ani, Harry primeste tot mai multe scrisori misterioase de care acesta este privat. Scrisorile se dovedesc a fi de la scoala de magie Hogwarts care-l vor pe Harry la ei. Hagrid, pastratorul de chei de la Hogwards, vine acasa la familia Dursley si-l i-a pe Harry pentru a-l duce la scoala. De aici pana la o aventura palpitanta nu este decat un pas. Ajuns la scoala de magie, Harry se imprieteneste cu Ron Weasley si cu atotstiutoarea Hermione Granger, dar isi face si dusmani pe Draco Reacredinta si acolitii lui: Crabbe si Goyle. Harry si prietenii sai sunt repartizati in casa Cercetasilor, pe cand Draco si ai lui sunt trimisi la Viperini. Celelalte doua case disponibile sunt Atropufi si Ochi de Soim.
Harry, Ron si Hermione descopera o camera ascunsa, pazita de un caine urias cu trei capete. Acesta pare sa pazeasca ceva foarte important, iar acel lucru este chiar Piatra Filozofala. Insa cineva are planuri cu aceasta: vrea sa o fure. Dar cine? Si ce vrea de la ea?

Aventura lui Harry in primul volum mi s-a parut foarte palpitanta si chiar nu m-am plictisit pe parcursul ei. Avand in considerare ca este primul volum din serie a fost foarte de reusit. Nu stiu de ce se incadreaza la lecturi pentru copii. Nu mi-a dat impresia deloc pe parcursul lecturii ca ar fi pentru copii. Imi place magia, vrajitorie si astfel mi-a ajuns la inima si aceasta carte. Indiferent ca este pentru copii sau nu, mie mi-a placut. Abia astept sa-l vad pe Harry mare, matur. Sa vad ce probleme mai intampina la Hogwarts. Bine ca nu m-am uitat la filme, ca probabil ar fi stricat toata placerea lecturii. De fapt, am vazut primele trei filme, insa nu-mi mai aduc aminte nimic, caci s-a intamplat demult. Cu ocazia asta, o sa citesc prima data seria si numai dupa aceea o sa ma uit la filme.