Recenzie Suspectul de Michael Robotham (Joseph O'Loughlin #1)



                Joe O'Loughlin pare ca duce o viata perfecta: are o sotie frumoasa, o fiica inteligenta si iubitoare, si o cariera stralucita ca psiholog. Insa totul e pe cale sa se naruie, odata cu gasirea cadavrului unei fete, un pacient pe care nu-l intelege si un secret pe care il ascunde.
                Psihologul afla ca sufera de Parkinson si ca viata sa nu va mai fi niciodata la fel. Apoi politia descopera cadrul unei femei cu numeroase urme de injunghiere pe trup, pe care se pare sa si le-a provocat singura. Detectivul Vincent Ruiz ii cere ajutorul pentru a-l gasi pe criminal, iar curand, Joe descopera ca femeia este o asistenta pe care o cunoaste, o fosta pacienta a lui-Catherine McBride, cu tendinte spre automutilare.
                In tot acest timp, psihologul se confrunta cu un pacient dificil- Bobby Moran, care are vise violente si un comportament haotic. Cand descopera cateva similaritati intre ceea ce ii povesteste Bobby si ce i s-a intamplat femeii ucise, Joe crede ca a gasit criminalul. Insa Ruiz nu pare sa-i dea crezare, iar comportamentul psihologului i se pare tot mai suspect.
               Exista vreo legatura intre Bobby si femeia ucisa? Ce secret ascunde Joe si cum va afecta acesta viata lui familie? Il va crede Ruiz pe Joe, sau ii va pune chiar lui, catuse la maini? Dar cine si de ce i-ar inscena cineva o crima lui Joe?
Fragmente:
"A fost obligata sa faca asta? Sa se taie de atatea ori? Cu exceptia fetei, nu sunt urme ca ar fi fost legata, constransa, silita sau obligata sa se taie singura. Iti poti explica asta?"

"Credeam ca detin putin control asupra lui, dar acum aflu ca atacase o femeie in mijlocul zilei si mi se confeseaza ca raneste oameni in visele lui. Ce-o fi cu fata cu cicatricile? E posibil s-o fi cunoscut pe Catherine? Sa fie ea fata in rochie rosie?"
"Isi propusese sa o termine prin distrugerea sistematica a vointei, pana cand ea avea sa devina o jucarie plangacioasa si speriata. Nici macar asta nu a fost de ajuns pentru el. A vrut sa detina controlul total, sa subjuge pe cineva in totalitate, conform vointei lui, astfel incat ea sa se tortureze de una singura."
"Daca politia nu il va tine sub observatie, o voi face eu. De obicei, oamenii au nevoie de un motiv pentru a ucide, dar nu si pentru a ramane liberi. Nu ii voi lasa sa ma trimita la inchisoare. Nu voi despartit de familia mea."
"Am doua mentalitati de luat in considerare. Una apartine unui politist scos rau din pepeni, care crede ca m-am jucat cu el, si cealalta a unui criminal sadic, care stie cum sa ajunga la sotia si la fiica mea."
Parerea mea:
De cand am citit descrierea acestei carti, mi-a atras atentia. Acum ca am citit-o, va spun ca trebuie sa o cititi si voi. Nu am vrut sa dezvalui multe, dar daca cititi cartea, veti afla ca sunt mult mai multe crime decat credeati, ca suspectul s-a infiltrat in viata fiecarui om pe care vroia sa il faca sa plateasca. Pentru ce, va las pe voi sa descoperiti. Mi-ar placea tare mult sa citesc si urmatoarele din serie, sper ca Rao sa aiba inspiratia sa le traduca in viitorul apropiat.

Date despre carte:
Titlul original: The Suspect - 2004

Aparitia in Romania: Editura Rao, 2012
Traducere: Lingua Connexion
Numar  pagini: 505
Seria din care face parte: Joseph O'Loughlin:
                                      1. Suspectul
                                      2. Lost
                                      3. Shatter
                                      4. Bleed for me
                                      5. The Wreckage
                                      6. Say you're sorry
                                      7. Watching you
Comanda cartea AICI


Comentarii

  1. Sa inteleg ca daca-s 5 stele e ff buna?Aici imi place ca vad parerea ta personala.Descrierea cartii o gasim pe amazon.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!