Recenzie Alegerea (Alegerea vol. 1) de Kiera Cass

Dupa patru razboaie mondiale, lumea este impartita in caste si numere. Astfel fiecare familie apartine unui numar: 8 fiind cei mai saraci, iar 1 cei mai instariti. America Singer si familia ei fac parte din 5, artistii. Are pana si un prieten pe nume Aspen, care este din 6. Presata de lumea din jur, pana si de prietenul ei, America participa la preselectiile competitiei pentru inima printului Maxon si, implicit, coroana. Astfel ajunge sa fie Aleasa si sa porneasca intr-o aventura alaturi de alte 34 de tinere, la curtea regala. Aici, Silvia le invata pe fete bunele maniere si reguli de comportament in preajma membriilor regali. America se imprieteneste cu Marlee, o fata de treaba, "draguta", dar isi face si inamici: pe Celeste. Cu gandul inca la Aspen, va reusi America sa ramana in competitie sau va fi inlaturata inca din prima zi? Iar cand Rebelii ataca curtea regala, situatia devine din ce in ce mai tensionata.

Parerea mea

• Nu sunt eu un impatimit al povestilor de dragoste sau a romantismelor, dar cartea asta chiar mi-a placut. Am trait alaturi de America poveste tumultoasa inca de la Alegerea ei sa participe la competitia pentru inima lui Maxon, pana la sfarsitul care s-a soldat cu tot cu o alegere in ceea ce priveste adevarata persoana care se afla in inima ei.
  • Ceea ce m-a enervat putin a fost ca America nu si-a dat ei nicio sansa. Probabil stima de sine scazuta a facut-o pe America sa creada ca nu este demna de un astfel de concurs. Inca de la inceput nu credea ca va ajunge sa fie Aleasa, insa uite ca a fost. Nu credea ca poate sa devina cineva special pentru print, insa uite ca pana la urma a devenit.
  • Mi-e greu sa nu va dau spoilere. Ca in toate povestile, exista si un personaj negativ - Celeste, care se pare ca ar calca pe cadavre pentru a-si indeplini scopurile. Atitudinea ei de fata rea, si faptul ca ar face orice pentru a-si indeplini scopul face din aceasta o adversara de temut. Dar exista si personaje cu inima buna, personaje inocente si simple precum Marlee, care se dovedesc a fi un prieten de nadejde al eroine cand lucurile se complica.
  • Alt lucru care m-a enervat a fost sosirea lui Aspen tocmai cand America incerca sa-l uite. Asta a cam pus-o in dificultate pe fata, iar pe mine nu a facut altceva decat sa ma irite. Ce mi-a trecut mie prin minte la momentul respectiv: "It's too late to apologize!". In rest, toate bune, o combinatie foarte buna intre distopie si romantism care s-a ridicat asteptarilor. Desi povestea este putin previzibila din pricina titlurilor alese pentru carti, suntem macar partasi la aceasta aventura a tinerelor in lupta lor pentru inima lui Maxon.

"Ideea de a intra intr-o competitie pentru ca intreaga tara sa urmareasca cum acest pustiulica arogant o alege pe cea mai draguta si superficiala dintre fetele frumoase si tacute pentru a sta langa el la TV... era suficienta sa ma faca sa urlu. Ar fi putut exista ceva ma injositor de atat?"

"Era o intrebare grea. Puteam sa duc o viata pe care nu mi-o dorisem niciodata? Puteam sa-l urmaresc in timp ce incerca sa se intalneasca si cu alte fete pentru a se asigura ca nu facea nicio greseala? Puteam sa preiau responsabilitatile pe care le avea ca print? Puteam sa-l iubesc?
-Da, Maxon, am soptit. E posibil."

Personaje