Recenzie Identitate furata de Mary Higgins Clark


          Alexandra "Zan" Moreland este o tanara si talentata decoratoare de interior, care si-a deschis propria firma. Este mama unui baietel, care la varsta de 3 ani a fost rapit din caruciorul lui. Baiatul se afla in parc cu bona, dar aceasta a adormit, iar pustiul a fost rapit. Au trecut 2 ani de atunci, iar Zan si-a cheltuit fiecare banut pe detectivi particulari, care insa, n-au reusit sa afle ce s-a intamplat cu fiul ei.
          In ziua cand Matthew ar fi implinit 5 ani, Zan iese la cina cu fostul sot- Ted. Atunci ies la iveala cateva fotografii facute de un turist, cu 2 ani in urma. Acestea arata cum Zan si-a luat copilasul adormit din carucior si a plecat. Ted isi iese din minti, si o scutura pe Zan, cerandu-i "nebunei" sa-i spuna ce i-a facut fiului sau.
Desi cineva i-a golit cardul de credit, cumpara haine pe care Zan nu crede ca le-a cumparat si chiar se spovedeste la o biserica pe care nu-si aminteste sa o fi vizitat, ea nu isi face griji in aceasta privinta, gandindu-se ca pur si simplu nu isi aminteste sa fi facut aceste lucruri.. Asta datorita faptului ca a mai avut cateva scurte episoade de pierderi de memorie, de cand si-a pierdut parintii.
           Nimeni nu stie ce s-a intamplat in urma cu doi ani, dar acum toata lumea o suspecteaza pe Zan de rapirea propriului copil, crezand ca doar a jucat rolul mamei indurerate. In ochii politiei, ea este suspectul principal, iar Zan incepe sa se intrebe daca e cu adevarat nevinovata. Isi aminteste ca a fost nevoita sa il lase pe Matthew cu bona pentru a se intalni cu o clienta, dar pozele o arata clar pe ea. Si atunci care e adevarul? Cine i-a rapit copilul si cine ii fura identitatea? Cu ce scop? Pe cine banuieste Zan si ce influenta va avea asta asupra afacerii pe care o conduce? Va reusi Zan sa afle adevarul?
Fragmente:
"Oare crima despre care vorbise, pe care nu o putea impiedica, se petrecuse deja? Isi omorase propriul copil sau, poate mai rau, sarmanul mai era inca in viata si era pe cale sa moara?"
"Pot sa dovedesc faptul ca eram cu Nina in intervalul in care Matthew a disparut. Iti spun, pot dovedi! Se petrece ceva nebunesc, dar nu eu sunt femeia din fotografii."
"De ce ma torturati? De ce nu-l cautati pe baietelul meu? De ce nu ma credeti ca in acele poze nu sunt eu? Credeti ca sunt nebuna. Voi sunteti orbi si prosti."
"Ma simt de parca traiesc intr-un acvariu. Cineva se da drept mine. Presa ma haituieste. Ma simt de parca cineva merge pe urmele mele, in umbra mea si ma imita. Persoana aia are copilul meu!"
Parerea mea:
Dupa ce am citit "Unde esti?", o carte care mi-a placut tare mult, am fost decisa sa mai citesc si alte carti ale autoarei, iar "Identitate furata" a venit la fix, ca sa ma convinga ca imi place stilul ei. S-a dezvaluit numele persoanei care il are pe Matthew, dar nu si cine era acea persoana si de la cine primea ordine. Asa ca am incercat sa aflu cine e in spatele acestui plan malefic si de ce. Aveam cateva banuieli, dar Zan era convinsa ca o singura persoana vrea sa-i faca rau, si am inceput sa ii dau dreptate. Nu va spun daca a banuit persoana corecta sau nu... Mi-a placut ca a aparut un personaj care o credea pe Zan, atunci cand toti o invinovateau, cand chiar si ea avea indoieli legate de propria vinovatie.
Date despre carte:
Titlul original: I'll walk alone - 2011
Aparitia in Romania: Alma, parte a Grupului Editorial Litera- 2014
Traducere: Graal Soft- Bucuresti
Nr. pagini: 316

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Asteptam parerile voastre!