Recenzie Anna in Vesmant de Sange (Anna in Vesmant de Sange vol. 1) de Kendare Blake

Theseus Cassio "Cas" Lowood impreuna cu mama sa calatoreste in lung si-n lat statele americane pentru a nimici fantomele care creeaza probleme. Ajunsi in Thunder Bay pentru a scapa de renumita fantoma care-si spune Anna in Vesmant de Sange, Cas se inscrie la liceu si incearca sa adune cat mai multe informatii despre fantoma. Se imprieteneste cu una dintre cele mai populare fete de la liceul Sir Winston Churchill pe nume Carmel, dar si cu un baiat mai timid pe nume Thomas. Pusi pe glume, prietenii lui Mike - fostul prieten al Carmelei, Chase si Will, il lasa lat pe Cas in presupusa casa bantuia a Annei. Atunci incepe haosul. Unul dintre cei prezenti acolo este sfasiat de catre fantoma nemiloasa a Annei, iar acum este de datoria lui Cas sa puna capat cosmarului. Dar va putea oare s-o distruga el pe Anna avand in vedere ca ea i-a crutat viata?

Multe multumiri editurii Leda si grupului Corint pentru ca mi-au oferit acest volum pentru a-l recenza. Pentru mai multe noutati si nu numai dati o fuga si pe Facebook-ul oficial al Editurii Leda.

Parerea mea/ Detalii

• Fanii serialului Supernatural o vor devora la fel cum am facut-o si eu. Cred ca insasi autoarea este o fana a serialului, luand in considerare similitudinile dintre carte si serial. In serial ii avem pe Dean si pe Sam Winchester care umbla sa nimiceasca toate creaturile supranaturale care fac probleme in lume, iar aici ii avem pe Cas si pe mama sa. Sa nu mai mentionam despre tatal mort si despre creatura care l-a ucis. Dar deja mergem prea departe si riscam sa primiti niste spoilere si sa stricam placerea lecturii.
  • O aventura intunecata cu o atmosfera apasatoare si mistica care nu a putut decat sa-mi fie pe plac. Pentru ca experienta sa fie completa, recomand citirea acestei carti seara, poate in compania simpla a unei lumini difuze, care totusi sa va permita lecturarea ei. Daca aveti o imaginantie bogata, nu aveti cum sa nu va bucurati intru totul de aceasta carte.
  • Sunt foarte multe note explicative in aceasta carte, care nu fac decat sa-ti imbunatateasca cunostintele asa ca trebuie sa-l felicit pe traducatorul cartii pentru traducerea foarte buna a volumului aici prezent si pentru toate notele de subsol. Sunt sigur ca si-a petrecut ceva timp cautand si selectand informatii folositoare pentru toate notitele de subsol.
  • O carte incantatoare in care se pune accentul pe incredere, prietenie, curaj, familie, chiar si iubire. Sa speram ca volumul doi al duologiei sa fie cel putin la fel de bun ca si acesta.
Cas & Anna

"Douazeci si sapte de adolescenti in ultima jumatate de secol. Incepea din nou sa sune a basm; daca nu, parea sa fie unul dintre cele mai ciudate mistere din istorie. Nimeni nu asasineaza douazeci si sapte de adolescenti si scapa fara sa fie haituit printr-un castel de o gloata inarmata cu torte si furci. Nici macar o fantoma."

"Anna se pogoara asupra mea, coborand treptele fara sa faca vreun pas. Picioarele i se tarasc in chip oribil, ca si cum nu s-ar putea folosi nicidecum de ele. Tenul alb ii e intretaiat de vene intunecate, vinetii. Parul e negru, fara umbra, si se misca prin aer de parca ar fi suspendat in apa, serpuind in urma si plutind ca stuful. E singurul lucru la ea care da impresia ca ar fi viu."

"Ma ridic in picioare si-mi scutur tricoul, chiar daca nu e nimic de scuturat, apoi privesc in jur. Sunt in ceea ce odinioara era bucataria. Vad o soba pentru gatit neagra, prafuita, si o masa cu trei scaune. Chiar mi-ar placea sa ma asez pe unul dintre ele, insa dulapurile incep sa se deschida si sa se inchida singure, sertarele sa se tranteasca, iar peretii sa sangereze. Usi trantite si farfurii sparte. Anna se comporta ca un poltergeist banal. Ce jenant."

"-Cas, exclama Anna, intorcandu-se ca sa ma sprijin de ea.
-Nu pleca, ii zic.
-Nu plec nicaieri.