Mini-recenzie Focul (Vrajitor si Vrajitoare vol. 3) de James Patterson

Whit si Wisty, cei doi frati vrajitori au scapat cu viata, iar acum sunt pusi pe drumuri. Acestia gasesc adapost alaturi de familia Neederman, care-i ajuta cand cei de la Noul Ordin sunt pe urmele lor. Dar ceva neasteptat se intampla: lui Whit si Wisty li se arata intr-o viziune parintii lor din Tinutul Umbrelor (Lumea de Jos) care le spun sa nu-i caute. Insa o batrana vrajitoare le indeamna fratilor ca unul dintre ei sa mearga sa-l nimiceasca pe Cel Care Este Unicul si celalalt sa plece sa-si salveze parintii. De aici pana la o aventura periculoasa nu mai este decat un singur pas. Wisty porneste in cautarea Unicului si se inflirteaza in Noul Ordin, iar Whit face o calatorie in lumea de dincolo pentru a-si salva parintii, insa ce va gasi acolo este cu mult peste asteptarile sale.

• Sincer, s-a simtit un fel de schimbare a stilului de scris fata de restul volumelor aparute, asta poate din cauza faptului ca Jill Dembowski este autoarea principala a cartii. Nu stiu de unde pana unde sau de ce nu s-a implicat la fel de mult James Patterson in scrierea acestei carti, insa nici Jill nu pot sa zic ca a facut o treaba proasta. Am inteles ca James Patterson doar vine cu niste idei de carti, poate scrie chiar prima carte din serie dupa care un alt autor (ghost-writer) se ocupa de continuarea seriei, iar profitul se imparte frateste. In fine...

• Ma surprinde faptul ca mai sunt inca doua volume aparute in serie, deoarece povestea are parte de o concluzie destul de convenabila, as putea spune, in volumul de fata. Nu zic ca ma plang, doar ca ma surprinde. Sfarstitul volumului acestuia nu te prea face sa-ti doresti o continuare, mai ales ca toate problemele se rezolva si totul e bine  cand se termina cu bine.

"Am senzatia ca inot. Parul meu lung si rosu pluteste in jurul meu. Inot, numai ca ochelarii mei de scafandru sunt cetosi, iar tubul de oxigen tocmai mi s-a golit. Plamanii imi ard atat de tare, incat, pret de o clipa, am impresia ca am luat foc si chiar simt asta pentru prima oara. Fata care poate sa se aprinda singura. Halal Dar!"

"Ma uit furioasa la ea:

- Uitati ce e, daca vreti sa ne concentram asupra trecutului, bine. In trecut, l-am vazut pe Unicul stapanind apa si aerul pe pamant. L-am vazut golind oceane, inaltand tornade si despicand pamantul cu o miscare a degetului mic. Cum ar putea cineva sa-i tina piept?
- Dar ceea ce-i lipseste e focul tau, Wisty, energia ta, electricitatea ta. O fi stapanind el pamantul, dar nu controleaza si oamenii. Cel putin nu si gandurile lor. Nu inca. Dar daca e adevarat ceea ce crede Unicul, daca puterile tale se extind la impulsurile electrice ale creierului, te va folosi ca sa controleze nu doar guvernarea Noului Ordin, dar efectiv si mintea intregii umanitati, in toate dimensiunile ei."

2 parti; 88 capitole; 350 pagini