Recenzie Jumatatea Rea (Jumatatea Rea vol. 1) de Sally Green

Nathan este un Semicod: un vrajitor pe jumatate alb (bun), pe jumatate negru (rau), fiul unei vrajitoare albe vindecatoare si un tata vrajitor negru, cel mai de temut vrajitor negru de altfel. Din cauza tatalui sau, Nathan este urmarit de catre Consiliu si Vanatorii (Vrajitorii Albi). Acesta reprezinta un pericol deoarece nu se stie ce daruri va primi la varsta de 17 ani si ce va deveni in cele din urma, vrajitor bun sau rau. Desi bunica lui incearca sa il educe si sa-l invete magia alba, acesta parca se simte atras din ce in ce mai mult de partea intunecata si incepe sa creada ca tatal sau Marcus nu este chiar atat de rau. Tanarul porneste in cautarea vrajitoarei Mercury care l-ar putea ajuta sa-si primeasca cele trei daruri la implinirea celor 17 ani. Dar Vanatorii sunt pe urma lui si in cele din urma Nathan trebuie sa-si puna o intrebare: In cine poate avea incredere?

• Sincer, am mai inceput cartea aceasta odata si am abandonat-o pentru ca ma enerva, dar am zis sa-i mai dau o sansa ca poate poate o sa fie mai bine data viitoare. Ei bine, n-a fost. M-a motivat sa o reincep si faptul ca a aparut continuarea si anume "Jumatatea Salbatica" si chiar am vrut sa o am in biblioteca, dar dupa esecul acesteia, nu mai vreau. Mi-a luat mai mult timp sa o citesc decat ma asteptam pentru ca daca vad ca nu-mi prea place o citesc mai greu, imi i-a mult mai mult timp decat in mod normal.
  • E putin previzibila cartea, adica puteai banui din primele capitole cum avea sa se termine. Avem de-a face cu niste vrajitori care nu prea sunt vrajitori. Sunt doar cu titlul si atat, ca puteri magice sau vreo manifestare a magiei nu o sa vedeti in aceasta carte (daca la asta va asteptati) decat in ultimele capitole. Si eu asta asteptam sa vad, ca doar e o carte cu vrajitori. Niste magie, nu doar vorbe aruncate in vant, alergatura continua si povesti nemuritoare despre cat de groaznic e tatal protagonistului.
  • Inceputul zici ca a fost mai captivant si sfarsitul. Tot ce-a fost intre a fost de umplutura. Ce este intre inceput si sfarsit este doar un du-te vin-o continuu. Ba du-te la petrecerea batranei vrajitoare Mary ca doar nu este cu putinta sa nu fii prezent prima oara cand te invita cineva la petrecerea zilei de nastere (Mary te trimite la Mercy, Mercy te timite la Mercury), ba fugi de Vanatori si Consiliu, ba du-te cauta cutitul cu care sa-l ucizi pe taica-tau, ba du-te caut-o pe Mercury. O clipa de liniste n-ai avut.
  • Se pare ca Marcus a ucis cate o cunostinta a fiecaruia din personajele din carte, asa ca stai dupa aceea sa te intrebi: "Mai, daca Marcus (ala mare si rau) mi-a ucis mama, ce intentie mai am eu sa-l ajut pe Nathan?" Sau ar trebui sa fim iertatori si sa ne spunem noua insine ca pacatele tatalui nu ar trebui sa se rasfranga asupra copilului? Putem noi sa ne-o spunem, ca tot se rasfrang asupra lui Nathan.
  • O poveste simpluta, fara nimic special sau iesit din comun. Eu unul nu ma grabesc sa citesc continuarea, dar daca voua va plac povestile cu protagonisti captivi intre doua conditii (in cazul de fata, binele si raul), va sugerez sa-i dati o sansa. Poate ca voua o sa va placa mai mult decat mie.

"Dar chiar am un secret. Un secret atat de intunecat, de deznadajduit si de absurd, ca nu pot sa-l spun numanui. E o poveste tainica pe care mi-o spun singur in pat noaptea. Tata nu e deloc rau, e puternic si in vraji, si la trup. Si tine la mine... ma iubeste. Vrea sa ma creasca el, ca un fiu ce-i sunt, sa ma invete vrajitorie, sa-mi arate lumea. Dar Vrajitorii Albi il persecuta tot timpul, nici nu-l lasa sa se justifice. Il hartuiesc, il vaneaza, dar el nu-i ataca decat cand nu are incotro, cand se simte amenintat. E prea periculos ca sa riste sa ma ia de langa el. Vrea sa fiu in siguranta, asa ca trebuie sa cresc departe de el. Insa asteapta sa se iveasca prilejul sa vina sa ma ia."

"Vrajitorii albi isi dedica Darurile binelui. Si numai asa ne poti dovedi ca esti Alb, Nathan. Pune-ti Darul in slujba binelui. Colaboreaza cu Consiliul, Vanatorii si Vrajitorii Albi din toata lumea. Daca ne ajuti..., spune el lasandu-se pe spate in scaun, iti asiguri o viata mai usoara. Si mai lunga, adauga el si ochii ii sclipesc ca argintul."

6 Parti; 54 Capitole; 378 Pagini (Fara multumiri, cuprins si alte recomandari de carti)

NOTA: 2/5