Recenzie Chemarea Monstrului de Patrick Ness

Multumesc librariei online Libris pentru ca mi-au oferit aceasta carte din colectia lor impresionanta de carti online.

Conor, un baiat in varsta de 13 ani este bantuit de niste cosmaruri terifiante seara de seara, a carui mama este bolnava. In ele se face ca intalneste un monstru. Nu mult timp trece caci Conor este vizitat intr-adevar de un monstru aparent real, doar ca nu este monstrul din cosmarurile sale. Monstrul, care se ascunde in viata de zi cu zi sub aspectul unui arbore de tisa, incepe sa-i spuna lui Conor trei povesti, ale caror morale Conor nu le prea intelege. Cea de-a patra poveste insa trebuie spusa chiar de Conor, doar ca el nu prea stie ce sa spuna. Starea mamei sale se inrautateste, iar Conor se vede nevoit sa-i ceara ajutorul monstrului. Cum se va sfarsi povestea emotionanta si terifianta, care va fi soarta mamei lui Conor, dar in special cea  a lui Conor si multe altele veti putea descoperi doar citind volumul lui Patrick Ness.

• Ideea acestei povesti ii apartine lui Siobhan Dowd, care insa a murit inainte de a finaliza cartea, astfel cerandu-i-se lui Patrick Ness sa o duca la capat. Avand in considerare esecul Vocii pumnalului a lui Patrick Ness, nu aveam sperante prea mari, dar tot am vrut sa o iau de la zero cu aceasta carte si sa nu ma las influentat de cine este autorul cartii, pentru ca acest aspect este mai putin important.
  • Monstrul il vad ca fiind partea rationala a lui Conor, creat de catre imaginatia bogata a acestuia pentru a-l ajuta sa depaseasca momentele dificile din viata lui si sa inteleaga de ce anumite lucruri i se intampla lui. Ma asteptam la o rasturnare de situatie, ceva care sa ma lase cu gura cascata. Practic suntem lasati suspans pana la final, care apropo este destul de previzibil, cand descoperim ca deja stiam inca de la inceput cum are sa se termine povestea.
  • Emotionanta, coplesitoare, terifianta pe alocuri. Acestea sunt cateva cuvinte care pot descrie aceasta carte. Insa cu toate acestea, ceva ii lipseste. Ilustratiile realizate cu mare talent sunt insa foarte practice, ajutandu-te sa patrunzi mai usor in universul creat de autor, fara sa trebuiasca sa-mi mai imaginezi de unul singur cam cum ar arata anumite pasaje din carte sau chiar aspectul monstrului.

"Un monstru, se gandi Connor. Un monstru adevarat, in carne si oase. In viata reala in care esti treaz. Nu in vis, ci aici, la fereastra lui.

Un monstru care a venit dupa el.
Dar Conor nu fugi.