Recenzie Insula Pierdutilor (Descendentii vol. 1) de Melissa De la Cruz

In urma cu 20 de ani, toti raufacatorii au fost alungati din regatul Auradon pe Insula Pierdutilor, insula inconjurata de o cupola indestructibila. Cei din Auradon traiesc fericiti, condusi de catre Bestie si Belle, iar raufacatorii isi duc veacul pe Insula. Mal, fata Maleficai este geloasa pe Evie, fata Reginei cele rele din "Alba ca Zapada", pentru ca aceasta este o printesa si pentru ca nu a fost invitata la petrecerea de sase ani a lui Evie. Aceasta gelozie si influenta rea a mamei sale o face pe Mal sa-si doreasca sa o nimiceasca pe Evie. Carlos, fiul Cruellei De Vil, inventeaza o masinarie pentru a putea prinde frecvente de radio si canale la televizor din Auradon. Aceasta masinarie produce o raza care crapa cupola care incojoara insula, iar Diablo, corbul Maleficai, prinde viata. Acesta duce vestea cum ca Ochiul Dragonului, sceptrul magic al Maleficai cu ajutorul caruia isi facea vrajile malefice in trecut, se afla pe insula. De aici pana la o aventura in toata regula nu este decat un singur pas. Cine va fi destul de vrednic sa-i returneze Ochiul Dragonului Maleficai? Va fi Evie, Mal, Carlos sau Jay, fiul lui Jafar?

• Fara indoiala aceasta este o carte pentru copii. Insa nefiind la prima mea intalnire cu Melissa De la Cruz, citind in trecut si seria "Sange Albastru", am zis sa-i acord o sansa. Personajele magice de poveste va vor incanta. Ii vom reintalni pe Belle si Bestie, pe piticii Albei-ca-Zapada, pe Cruella De Vil, Regina cea Rea, Jafar, pe zanele ursitoare, pe mama Cenusaresei, capitanul Hook, papagalul Iago si multe alte personaje atat pozitive si negative din povestile Disney.
  • Vom face cunostinta si cu un personaj nou: Ben, fiul Bestiei si al lui Belle. Acestea urmeaza sa urce pe tron cand va implini 16 ani, asadar Bestia se pregateste sa se retraga. Insa este tanarul Ben capabil sa faca fata indatoririlor regale? Este el capabil sa conduca un regat intreg format din personaje magice, care apropo, isi vor magia inapoi? Dar magia a fost interzisa atat in regatul Auradonului, cat si pe Insula Pierdutilor, asa ca ramane de vazut cum se va descurca mostenitorul tronului Auradonului. Situatia se complica insa cand Ben incepe sa viseze o tanara fata cu par mov.
  • M-a iritat putin personajul Mal, inteleg ca este fiica Maleficai si inteleg ca este un personaj negativ, insa mi s-a parut ca este prea rautacioasa si incearca prea din greu sa-i intre in gratiile mamei sale, plus ca nu prea are un motiv atat de intemeiat (zic eu) pentru care isi doreste sa-i faca rau lui Evie.
  • Per total, a fost o carte bunicica, insa aceasta pot sa zic ca a fost doar prequelul. Aici se prezinta mai mult personajele, imprejurarile in care s-au cunoscut ele, prieteniile care s-au format (sau nu prea), insa adevarata actiune se petrece in filmul Descendentii de la Disney Channel, care continua actiunea de unde a terminat-o cartea. Astfel, pentru o poveste lineara si pentru a intelege mai bine ce si cum, recomand citirea cartii "Insulei Pierdurilor" inaintea vizionarii filmului. O a doua carte a fost deja scrisa "Intoarcerea pe Insula Pierdutilor", care presupun ca va continua actiune filmului. Felicitari Melissei De la Cruz pentru conturarea universului acestuia magic si... asteptam continuarea atat a cartii cat si a filmului.

"Odata ca niciodata, dupa ce au trait toti fericiti pana la adanci batraneti, poate chiar dupa alte adanci batraneti care le-au urmat, toti raufacatorii din lume au fost alungati din Regatele Unite ale Auradonului si intemnitati pe Insula Pierdutilor. Acolo, sub o cupola protectoare care-i tine departe de orice forma de vrajitorie, cei infricosatori, tradatorii, cei cu adevarat inspaimanatatori si ticalosii cei mai periculosi au fost blestemati sa traiasca fara puterea magiei."

"Fusesera invatati ca iubirea e doar pentru cei slabi, pentru cei natangi, pentru cei buni. Iubirea nu era pentru cei asemenea lor. Ei erau raufacatori. Personajele negative. Nu iubeau decat planurile malefice."

"E mai bine sa nu fi cunoscut niciodata dragostea decat sa fii iubit."

27 capitole, 345 pagini

Personaje