Recenzie Mostenitoarea Focului (Tronul de clestar vol. 3) de Sarah J. Maas

Celaena Sardothien pleaca de la curtea regelui din Adarlan spre Wendlyn, in speranta ca o va gasi pe matusa sa Maeve care sa-i ofere raspunsuri in legatura cu cheile Wyrd; chei care ar putea readuce magia peste intregul tinut. Insa pentru a ajunge la Maeve, Celaena (sau Aelin Ashryver, acum ca s-a aflat despre adevarata ei identitate) trebuie sa se antreneze alaturi de printul Rowan Whitethorn pentru a-si putea controla darul magic: focul. Antrenamentul ei va deveni unul dintre cele mai dificile lucruri pe care le-a avut de facut Celaena vreodata. Intre timp, la curtea din Adarlan soseste Aedion Ashryver, varul lui Aelin, care incepe sa discute cu capitanul garzii, Chaol despre metodele sangeroase si nemiloase ale regelui din Adarlan si despre inelele sale stranii care pot controla mintea celor care le poarta. Antipatia lui Aelin fata de regele din Adarlan devine din ce in ce mai mare. Insa va reusi ea sa treaca de testele puse la cale de matusa ei, va putea ea sa se intoarca teafara la cel pe care il iubeste si, cel mai important, va reusi ea sa puna capat tiraniei regelui?

• Daca pana acum am urmarit un singur fir narativ pe parcursul celor doua volume Tronul de clestar si Diamantul de la miezul noptii, in cel de-al treilea volum avem parte nu de unul, nu de doua, ci de trei fire narative. Primul o urmareste pe Aelin si pe Rowan in aventura lor impotriva creaturilor intunecate si in antrenamentul lui Aelin. Cel de-al doilea ne relateaza ce se intampla la curtea din Adarlan in tot acest timp in care Aelin este plecata: planul lui Aedion de a-l dobori pe rege si relatia care se creeaza intre printul Dorian si vindecatoarea Sorscha; iar ultimul ne prezinta competitia nemiloasa la care se supun vrajitoarele Dinti-de-fier, alcatuite din trei clanuri: Sange-Albastru, Cioc-Negru si Picioare-Galbene; competitie in urma caruia se va stabili care dintre aceste clanuri este mai puternic si cine va fi mostenitoarea si, in acelasi timp, conducatoarea sabatului.
  • Ne este prezentata o alta Celaena Sardothien, una mai fragila din punct de vedere emotional. Sfasiata de moartea prietenei ei cele mai bune si pusa pe razbunare, Celaena trebuie sa faca fata celei mai mari provocari: amintirile sale reprimate. Ne este dezvaluit si ce s-a intamplat in noaptea in care parintii ei au murit si felul in care a ajuns sa fie sclava lui Arobynn. Evolutia personajului este imensa: de la sclava intr-o mina din Endovier (vol. 0.5 si 1), la asasina regelui (vol. 2), ajungand sa se pregateasca sa devina cea mai puternica regina din cate au fost vreodata.
  • Cel de-al treilea volum a fost unul mult mai amplu, plin de actiune, cu intorsaturi de situatie, multe personaje noi care dau un aer nou povestii si pe care le veti indragi cu siguranta (Rowan, Manon), pericole la tot pasul si cu un sfarsit care te va face sa arzi de nerabdare pana la lecturarea urmatorului volum. Suntem martorii unei aventuri epice, pe taramuri magice, dar in acelasi timp periculoase, alaturi de Aelin si compania. Avem parte de mult suspans si multe lupte sangeroase, insa nu va lasati intimidati de numarul mare de pagini al volumului (650), caci va merita pe deplin.

"Celaena isi cobori pumnalul, fiecare picatura de sange care cadea de pe lama stralucitoare valurind balta de sange de la picioarele ei. Ea isi dadu capul pe spate inspirand adanc. Inspirand moartea din fata ei, absorbindu-i sufletul, razbunare si extaz, amestecandu-se in mecelarirea dusmanului ei. Adevaratul ei dusman. Imperiul Haviliar. Visul se schimba din nou, iar Chaol era tinut sub ea in timp ce ea se unduia deasupra lui, continuand sa-si tina capul dat pe spate, cu aceeasi expresie de extaz pe chipul ei stropit cu sange.
Adversara. Iubita.
Regina."

"Nu avea loc in suflet pentru indoiala sau teama. In timp ce mergeau, ea atingea inelul ascuns in buzunar, rasucindu-l intr-una, amintindu-si de planul ei si de ceea ce trebuia sa infaptuiasca inainte de a parasi orasul. Era la fel de regina ca si Maeve. Era suverana unui popor puternic si a unui regat urias.
Era mostenitoarea cenusii si a focului si nu avea intentia sa se plece in fata nimanui."

2 parti, 68 de capitole, 650 de pagini

NOTA: 5/5