Recenzie Legenda (Legenda vol. 1) de Marie Lu

Acțiunea cărții se petrece în viitor, unde partea de vest a Americii s-a scindat, fiind condusă de Republică, aflată într-un conflict interminabil cu Coloniile. Day (Daniel Aldan Wing) este un infractor de temut pentru Republică. Cu un repertoriu impresionant de acte împotriva Republicii, Day a devenit cel mai căutat infractor. De cealaltă parte, June Iparis provine dintr-o familie republicană bogată și se pregătește să își înceapă cariera militară. Veniți din lumi diferite, drumurile celor doi se intersectează în moduri neînchipuite. Aflat într-o misiune de recuperare a unui antidot pentru fratele său mai mic, Day intră în contact cu Metias Iparis, fratele lui June, cu care are o altercație, care rezultă în moartea acestuia. Acum June, mânată de dorința de răzbunare, jură să îl distrugă pe făptaș cu orice preț. Aflați într-o lume coruptă, condusă de oameni fără scurpule, va reuși June să-și răzbune fratele?

Părerea mea / Detalii:

• De obicei nu mă dau în vânt după tipologii de personaje construie ”perfect”. În general mă enervează astfel de personaje, și chiar s-a întâmplat și în cazul acestei cărți la început, însă după ce am aflat mai multe, m-am mai liniștit din acest punct de vedere. Marie Lu a creat un astfel de personaj, și aici mă refer la June, care e pricepută-n toate, le știe pe toate, are un punctaj maxin (1500 de puncte) la Examen - testul Republicii care stabilește într-un fel soarta celor testati, este o hackeriță pricepută ca nimeni alta, știe să se lupte, să escaladeze clădiri... ce să mai... fata perfectă. Însă, cu toate acestea, veți vedea că totul are și un scop în această carte. De ce este ea fata-perfectă? Dar, mai ales, ce se întâmplă cu oamenii priecpuți la toate odată ce Republica află de existența acestora?

• Perspectiva narativă este dublă, capitolele alternând o dată din perspectiva lui June, o dată din punctul de vedere al lui Day. Ceea ce mi-a plăcut a fost faptul ca fiecare perspectivă a fost scrisă cu fonduri diferite, lucru pe care nu l-am mai întâlnit în nici o carte până acum. Volumul este plin de acțiune care nu te va plictisi nici un moment, îmbâcsit de suspans astfel încât îți vei dori cu ardoare să afli ce se va întâmpla în continuare și care va fi deznodământul acestei povești complicate. Următoarele volume se vor numi: Geniul și Campionul.

”O să te vânez. O să bat fiecare stradă a Los Angeles-ului în căutarea ta. Dacă trebuie, o să răscolesc fiecare stradă din Republică. O să te păcălesc, o să te atrag în cursă, o să mint, o să înșel și o să fur ca să te găsesc, ca să te fac să ieși din ascunzătoare. O să te urmăresc până când nu o să mai ai unde să fugi. Îți promit: viața ta e mea.”
(June)

”Îi descopăr inteligența în fiecare întrebare pe care o pune și în fiecare pbservație pe care o face. Dar, în același timp, are și o inocență care o face să fie complet diferită de cei mai mulți dintre oamenii pe care i-am cunoscut până acum. Nu are urmă de cinism, nu e blazată. Strada nu a îngenuncheat-o. Din contră, a făcut-o mai puternică. La fel ca pe mine.”
(Day)

Alcătuirea cărții:

2 părți: