Recenzie Arhivista Wasp de Nicole Kornher Stace


Multumiri librariei online Libris pentru ca mi-au oferit aceasta carte din bogata lor colectie de carti online pentru a o recenza.

Wasp este arhivista, intruparea pe pamant a zeitei Catchkeep, iar menirea ei este de a vana stafii si de a le captura pentru ca ulterior sa descopere mai multe informatii despre cum era lumea in vremea in care inca traiau. Ca arhivista, Wasp trebuie sa se lupte anual cu combatantele ei pentru a-si pastra pozitia de arhivista. De 400 de ani arhivistele sustrag informatii de la stafii pentru a descoperi cum au sfarsit acestea si cum a sfarsit lumea. Totul se schimba insa cand Wasp da peste o stafie batrana a unui soldat. Spre deosebire de celelalte fantome, aceasta pare sa aiba amintiri, emotii, si mai presus de toate, vorbeste. Wasp face un pact cu fantoma si se angajeaza sa-i gaseasca consoarta demult pierduta. Astfel, Arhivista Wasp ajunge intr-o lume terifianta, infricosatoare si fascinanta a celor trecuti in nefiinta pentru a ajuta stafia soldatului sa-si gaseasca partenera.

Desi fascinanta lumea creionata de Nicole Kornher Stace, Arhivista Wasp nu a reusit decat sa ma faca mai confuz decat la inceput, in momentul in care am decis sa o citesc. Nu ne sunt oferite foarte multe raspunsuri la intrebarile care apar pe parcursul lecturii, ba mai mult ne baga in ceata, povestea in sine fiind vaga, nesatisfacatoare si stranie. Pentru fanii genului totusi, povestea merita lecturata datorita universului violent creat de autoare.



Fragmente

"Eu sunt arhivista. Trimisul, ambasadorul si intruparea pe pamant al lui Catchkeep. Oasele si stelele ei sunt trupul meu; trupul si oasele mele sunt stelele Ei. A mea e gura prin care vorbeste lumea moarta. Ale mele sunt mainile care inscriu ce a lasat in urma lumea moarta. Ai mei sunt ochii ce stau de veghe, ca moartea lumii vechi sa nu se intoarca sa ucida lumea iar, Apara-ma, Catchkeep, pana ce alta va sta in fata Ta aici, cum stau eu aici, unde alta a stat. Apara-ma, sa pot face munca Ta, pana ce trupul meu va slabi, pana ce oasele mele vor slabi, lasand numai stelele Tale, ce lumea o vor lumina etern."





 
"Nu si-o putea scoate din cap. Chestia aia nenorocita aproape ca adusese o lespede intreaga de stafii in stare de revolta totala. Ii vorbise. Cat timp asteptase acolo? Ce voia? Se gandi la stafie stand pe terasa in ploaie, cu soarele si luna rasarind si apunand deasupra capului. Asteptand ca ea sa-si miste fundul pe deal ca ea sa o poata gasi. Ca stafia sa o poata gasi pe ea. Era ingrozitor de ciudat."



Alcatuirea cartii

21 capitole, 302 pagini

Comanda cartea Arhivista Wasp de Nicole Kornher Stace

NOTA: 2.5/5




Comentarii